«ΜΕΘΥΣΜΕΝΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ»

Με ένα μπουκάλι ρούμι

Ο Πολ Κεμπ είναι ένας τύπος που θέλει να γίνει συγγραφέας αλλά δεν καταφέρνει να γράψει τίποτε. Έτσι αποφασίζει να δεχτεί μια δουλειά δημοσιογράφου σε μια αγγλόφωνη εφημερίδα στο Πουέρτο Ρίκο.

Η ταινία «Μεθυσμένο ημερολόγιο» («The rum diary») του Μπρους Ρόμπινσον, είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα του Χάντερ Σ. Τόμσον (1938-2005), που έγραψε όταν εργαζόταν ως δημοσιογράφος στην όμορφη νησιωτική χώρα της Καραϊβικής.

Εκεί, λοιπόν, ο Κεμπ, το άλτερ έγκο του Τόμσον, θα μπει σύντομα στο ρυθμό ζωής του νησιού και θα δημιουργήσει μια φιλική σχέση με το Σεγκούρα, ένα συνάδελφό του στην εφημερίδα. Ο Λότερμαν, ο διευθυντής της εφημερίδας αντιμετωπίζει τα δικά του προβλήματα καθώς η κυκλοφορία πάει από το κακό στο χειρότερο. «Βουτηγμένος» στο ρούμι ο Κεμπ, προσπαθεί να εργαστεί μέσα σε έναν κόσμο που μοιάζει να κινείται μέσα σε μια άλλη, θολή διάσταση. Καταλυτική όμως θα είναι η γνωριμία του με το Σάντερσον, έναν πλούσιο τύπο, και την σαγηνευτική μνηστή του, τη Σενό. Ο Κεμπ δε μένει αδιάφορος στην ομορφιά και τις προκλήσεις της Σενό, αλλά προσπαθεί να μην μπλέξει. Άλλωστε ο Σάντερσον προσπαθεί να τον βάλει σε ένα κόλπο με πολλά λεφτά. Το κόλπο δεν είναι και πολύ καθαρό και σε αυτό εμπλέκονται μια σειρά από αμερικανούς επιχειρηματίες. Το σχέδιό τους είναι να βάλουν στο χέρι μεγάλες παρθένες εκτάσεις για να χτίσουν ξενοδοχεία, καζίνα και λοιπά ευαγή ιδρύματα. Ο Κεμπ δεν πολυγουστάρει το κόλπο αλλά έχει μπλέξει και δεν ξέρει πώς να ξεμπλέξει. Τελικά μετά από ένα αποκριάτικο πάρτι γεμάτο ρούμι και χορό, η Σενό παρατάει το Σάντερσον, ο τελευταίος τα βάζει με το Χεμπ και η κοπέλα πηγαίνει να μείνει μαζί του. Όμως τίποτε δεν πάει καλά. Η εφημερίδα κλείνει, ο Χεμπ προσπαθεί –χωρίς επιτυχία- να πείσει τους συναδέλφους του να εκδώσουν μόνοι τους ένα φύλλο για να αποκαλύψει τα σχέδια της συμμορίας του Σάντερσον, η αστυνομία τον κυνηγά μαζί με το Σεγκούρα, η Σενό φεύγει για τις ΗΠΑ.

Ο Τζόνι Ντεπ (ερμηνεύει το Χεμπ) στενός φίλος του Τόμσον, ανακάλυψε κατά τύχη το χειρόγραφο σε μια επίσκεψη στο σπίτι του τελευταίου. Ήταν οι δυο τους στο υπόγειο και μέσα σε κάποιες κούτες που σκάλιζε ο Ντεπ, έπεσε πάνω στο «Μεθυσμένο ημερολόγιο». Ο Τόμσον βλέποντάς το αναφώνησε: «Θεέ μου αυτό το είχα γράψει το 1959». Αποφάσισαν να το διαβάσουν και στο τέλος ο Τόμσον αποφάσισε να το δημοσιεύσει. Ο Τζόνι Ντεπ συμφώνησε και έτσι το χαμένο χειρόγραφο έγινε βιβλίο. Και μερικά χρόνια μετά το θάνατο του συγγραφέα ο φίλος του αποφάσισε πως αξίζει να μεταφερθεί στον κινηματογράφο, κάτι που έγινε δια χειρός Μπρους Ρόμπινσον.

Η ταινία διαθέτει κάποιο ενδιαφέρον το οποίο όμως παραμένει απλά σε επίπεδο ενδιαφέροντος. Κάποιες αιχμές για την εισβολή αμερικανικών κεφαλαίων στο Πουέρτο Ρίκο και τη μετατροπή του σε τουριστικό παράδεισο, με τον ντόπιο πληθυσμό αποκομμένο, περιθωριοποιημένο και φτωχό, δεν αναπτύσσονται, απλώς γίνεται μια αναφορά. Και για μια ακόμη φορά συναντάμε την πολύ γνωστή φιγούρα του μοναχικού, ηθικού αμερικάνου, που μπορεί να λιώνει στο ρούμι, αλλά έχει καλές προθέσεις. Η σκηνοθεσία είναι διεκπεραιωτική, χωρίς ίχνος έμπνευσης. Οι όποιες προσπάθειες να δοθεί κάποια δόση χιούμορ αποτυγχάνουν. Το ίδιο συμβαίνει και με την προσπάθεια να δοθεί μια νουάρ οπτική, μια σκοτεινή πλευρά. Το ίδιο, δυστυχώς, και με τις ερμηνείες. Το «Μεθυσμένο ημερολόγιο» είναι μια ταινία είναι που θέλει αλλά δεν μπορεί, ή μάλλον που θα μπορούσε αλλά δεν τα καταφέρνει (ή δε θέλει!)

                                                                                  Η ΕΠΟΧΗ 4 Μαρτίου 2012

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s