«ΟΙ ΑΠΟΓΟΝΟΙ»

Επανεξετάζοντας τη ζωή

Οι άνθρωποι πολλές φορές ζουν χωρίς να αντιλαμβάνονται την ουσία και την αξία των πραγμάτων. Έτσι συμβαίνει και στην ταινία «Οι απόγονοι» (The descendants) του ελληνικής καταγωγής αμερικανού σκηνοθέτη Αλεξάντερ Πέιν.

Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Τζορτζ Κλούνι, σε μια πολύ καλή ερμηνεία, όπου ερμηνεύει τον Ματ Κινγκ, ένα πλούσιο δικηγόρο και κληρονόμο μεγάλων εκτάσεων, ο οποίος ζει στη Χαβάη. Όταν η γυναίκα του Ελίζαμπεθ πέφτει σε κώμα μετά από ένα ατύχημα, ο Ματ αναγκάζεται να επαναπροσδιορίσει τη ζωή του και να έρθει σε επαφή μα τις δυο κόρες του. Και ενώ η Ελίζαμπεθ δε φαίνεται να επανέρχεται ο Ματ ανακαλύπτει ένα κρυμμένο μυστικό από τη ζωή της γυναίκας του. Η μεγάλη του κόρη του αποκαλύπτει πως η μητέρας της είχε εραστή. Η αποκάλυψη αυτή θα τον αναστατώσει και θα αποφασίσει να βρει ποιος είναι ο αντίζηλός του.  Όλη αυτή η διαδικασία θα τον φέρει πιο κοντά στις δυο κόρες του και θα τον βοηθήσει να επανεξετάσει τη ζωή του, να έρθει αντιμέτωπος με τα λάθη του και να αποφασίσει να επανορθώσει.

Πρόκειται μια ανθρώπινη και συγκινητική ταινία η οποία χωρίς να κραυγάζει προσεγγίζει στους χαρακτήρες και εμβαθύνει στις σχέσεις τους. Ο Πέιν ακολουθεί διακριτικά την ιστορία, δεν επιδίδεται δε σκηνοθετικά τερτίπια κι αφήνει την αφήγηση και τα δραματικά στοιχεία της να ξεδιπλωθούν αργά και φυσικά χωρίς να τα εκβιάζει. «Οι απόγονοι» είναι μια ταινία, η οποία χωρίς να διεκδικεί δάφνες αριστουργήματος, κερδίζει το θεατή με την ειλικρίνεια και την απλότητά της. Σε ένα δεύτερο επίπεδο αφήγησης και πολύ διακριτικά,  ο Πέιν αναφέρεται στην καταστροφή της φύσης μέσω της ανοικοδόμησης. Βάζει, λοιπόν, το Ματ Κινγκ, στο φινάλε να αρνείται να συναινέσει στην πώληση κάποιων τεράστιων εκτάσεων που έχει κληρονομήσει μαζί με συγγενείς του, ώστε να ανοικοδομηθούν. «Βρεθήκαμε να κατέχουμε μια τεράστια περιουσία χωρίς να κάνουμε τίποτε. Απλά επειδή την κληρονομήσαμε», λέει. «Ας την αφήσουμε σε αυτούς που τους ανήκει», συμπληρώνει εννοώντας τους αυτόχθονες κατοίκους της Χαβάης.

«Οι απόγονοι» ήταν η ταινία έναρξης στο 52ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

                                                                                Η ΕΠΟΧΗ 29 Ιανουαρίου 2012

Advertisements

Σχολιάστε

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s